Wyniki ankiety uczniów LO Kazika

Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w ankiecie szkolnej, która pozwoliła nam lepiej zrozumieć Wasze potrzeby, zainteresowania i sugestie dotyczące funkcjonowania naszej szkoły. Wasze odpowiedzi są dla nas niezwykle cenne i stanowią ważny krok w kierunku tworzenia jeszcze lepszej atmosfery oraz dostosowania oferty edukacyjnej i pozalekcyjnej do Waszych oczekiwań. Poniżej prezentujemy podsumowanie wyników ankiety oraz najważniejsze wnioski.

 

Zajęcia dodatkowe:

Najczęściej wybierane zajęcia sportowe:

  • Koszykówka, siatkówka, piłka nożna i sztuki walki to najpopularniejsze propozycje.
  • Uczniowie wykazali również zainteresowanie dodatkowymi zajęciami z siatkówki po lekcjach.

Zajęcia artystyczne:

  • Wielokrotnie sugerowano zajęcia teatralne, taneczne, plastyczne, a także chór.
  • Szachy były kilkukrotnie wskazane jako propozycja rozwijająca umiejętności logiczne i strategiczne.

Wnioski:

  • Organizacja zajęć sportowych oraz artystycznych odpowiadałaby na największe potrzeby uczniów.
  • Warto również uwzględnić alternatywy dla uczniów niezainteresowanych sportem, np. szachy, gry planszowe lub zajęcia relaksacyjne.

Wycieczki:

Popularne kierunki:

  • Muzea (historyczne, naukowe, sztuki nowoczesnej) – szczególnie unikalne i ciekawe tematycznie.
  • Wizyty na uczelniach wyższych (Politechnika, UW, WUM) – udział w wykładach i warsztatach.
  • Wycieczki kilkudniowe, w tym zagraniczne i rekreacyjne (np. góry, zielone szkoły).

Rekomendacja:

  • Planowanie wyjazdów uwzględniających muzea, uczelnie oraz aktywności rekreacyjne i integracyjne.

Pomysły na udoskonalenie szkoły:

Sklepik szkolny:

  • Powrót do sklepiku szkolnego był jedną z najczęściej powtarzanych sugestii.
  • ropozycje obejmują sprzedaż ciepłych przekąsek (np. tosty, słodkie bułki) oraz dostęp do czajników i mikrofal.

Infrastruktura:

  • Doposażenie szkoły w klimatyzację (szczególnie w salach i na korytarzach latem).
  • Więcej miejsc siedzących na stołówce i korytarzach oraz poprawa wentylacji w szatniach WF.
  • Więcej toalet.

Strefy relaksu i przestrzeń dla uczniów:

  • Strefa ciszy w jednej z sal – miejsce do odpoczynku od hałasu.
  • Tablica korkowa, na której uczniowie mogą przypinać dowolne materiały.

Nowe aktywności:

  • Kiermasze charytatywne (np. sprzedaż ciast i rękodzieła na cele społeczne).
  • Dni tematyczne, konkursy talentów oraz wydarzenia artystyczne (np. powrót do koncertów Kazika).

Kazik TV i media szkolne:

  • Pojawiła się sugestia rozwoju Kazik TV jako przestrzeni dla uczniów do tworzenia treści multimedialnych, relacjonowania wydarzeń szkolnych i angażowania społeczności.
  • Propozycja zwiększenia aktywności w mediach społecznościowych, np. TikToków z zaangażowaniem uczniów.

Automaty z jedzeniem i napojami:

Sugestie dotyczące oferty:

  • Większy wybór napojów zero (Cola Zero, Pepsi Max, OSHEE).
  • Pożywne produkty, takie jak kanapki, sałatki, musy owocowe.
  • Popularne przekąski: Snickers, Twix, Kinder Bueno, wafle ryżowe, żelki.

Rekomendacje:

  • Rotacyjna zmiana asortymentu oraz dostosowanie cen do wartości produktów.

Podsumowanie:

Ankieta wskazuje na duże zaangażowanie uczniów w proponowanie zmian i rozwój szkoły. Najważniejsze potrzeby to:

  1. Organizacja zajęć sportowych i artystycznych, w tym szachów.
  2. Powrót sklepiku szkolnego i poprawa infrastruktury (klimatyzacja, miejsca siedzące, toalety).
  3. Więcej wycieczek, zarówno edukacyjnych, jak i rekreacyjnych.
  4. Rozwój Kazik TV oraz organizacja kiermaszy i konkursów, które mogłyby integrować społeczność szkolną.

Realizacja tych inicjatyw może znacząco wpłynąć na komfort i satysfakcję uczniów.

Czy chciał(a)byś uczestniczyć w dodatkowych zajęciach sportowych po lekcjach?

Pytania 1. Podsumowanie sugestii zajęć dodatkowych:

Najczęściej wybierane zajęcia sportowe:

  • Koszykówka – występuje w większości odpowiedzi.
  • Siatkówka – równie popularna jak koszykówka.
  • Piłka nożna – często wskazywana.
  • Sztuki walki – powtarza się w licznych odpowiedziach.

Najczęściej sugerowane zajęcia:

Zajęcia artystyczne (np. teatralne, taneczne, plastyczne) – wielokrotne propozycje:

  • Artystyczne
  • Taneczne (kilkukrotnie)
  • Teatralne
  • Plastyczne
  • Chór

Wnioski:

Część uczniów nie jest zainteresowana dodatkowymi zajęciami sportowymi, co warto wziąć pod uwagę, proponując alternatywy (np. zajęcia relaksacyjne, artystyczne lub gry planszowe z poprzedniego pytania).

Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana zajęciami szachowymi?

Komentarz: Rada Rodziców zamówiła 8 turniejowych zestawów szachów oraz 8 zegarów turniejowych z certyfikatami FIDE.

svg+xml;charset=utf
Czy chciał(a)byś wziąć udział w kółku teatralnym lub artystycznym?
Czy interesują Cię warsztaty z nowych technologii lub programowania?

Podsumowanie odpowiedzi na pytanie o preferowane wycieczki:

Najczęściej wskazywane preferencje:

Muzea – bardzo popularne:

  • Muzea różnego rodzaju (historyczne, naukowe, sztuki współczesnej, II wojny światowej, Powstania Warszawskiego).
  • Podkreślane są muzea unikalne, ciekawe, tematyczne.
  • Preferencja samodzielnego oglądania wystaw.

Uczelnie i wykłady:

  • Wizyty na uczelniach (np. Politechnika, UW, SGGW, WUM).
  • Udział w wykładach (biologiczne, geograficzne, chemiczne, związane z rozszerzeniami w danej klasie).
  • Warsztaty na uczelniach.

Teatr – często wybierany:

  • Spektakle związane z lekturami, przydatne na maturę.

Kino – wspomniane kilkukrotnie.

Wycieczki zagraniczne i kilkudniowe:

  • Wyjazdy integracyjne, tematyczne, parudniowe za granicę.
  • Zielone szkoły.
  • Rozrywkowe (np. Energylandia).

Mniej popularne propozycje:

  • Miejsca związane z nauką i techniką:

    Centrum Nauki Kopernik.
    Wycieczki do laboratoriów.
    Wystawy naukowe.

  • Miejsca historyczne i zabytki.

Wnioski:

  1. Organizacja wycieczek do muzeów, uczelni i na wykłady powinna być priorytetem, ponieważ cieszą się największym zainteresowaniem.
  2. Warto rozważyć wyjazdy zagraniczne i kilkudniowe, które mogą być atrakcyjne dla integracji.
  3. Tematyczne wyjazdy związane z rozszerzeniami, np. biologią, chemią, czy historią, przyciągną uczniów zainteresowanych danym przedmiotem.
  4. Część uczniów chciałaby wycieczek rekreacyjnych lub rozrywkowych (np. parki rozrywki, wyjazdy w góry).
  5. Dla uczniów niezainteresowanych warto rozważyć różnorodność wycieczek, aby dotrzeć do większej grupy.
Na ile jesteś zadowolony/zadowolona z oferty stołówki szkolnej?
Na ile jesteś zadowolony/zadowolona z produktów dostępnych w automatach vendingowych w szkole?
Czy był(a)byś zainteresowany/a ponownym udostępnieniem pryszniców w szkole?
Czy chciał(a)byś, aby w szkole działał uczniowski kanał TV (Kazik TV), który byłby połączeniem kanału informacyjnego à la Metro TV z możliwością emisji nagrań, wywiadów oraz relacji z życia szkoły prowadzonych przez uczniów?
Czy uważasz, że powinno być więcej konkursów/dni tematycznych, z których można byłoby otrzymywać nagrody/karty podarunkowe?
Czy uważasz, że liczba miejsc siedzących do wypoczynku w przerwach jest wystarczająca?

Pytanie 13. Sugestie nie zawarte w ankiecie.

Podsumowanie sugestii:

Sklepik szkolny:

  • Wielokrotnie podkreślana potrzeba przywrócenia sklepiku szkolnego.
  • Propozycja sprzedaży ciepłych przekąsek (np. tosty, słodkie bułki).
  • Alternatywa: dostęp do czajników, mikrofal i kubków dla uczniów.

Infrastruktura szkoły:

  • Doposażenie szkoły w klimatyzację (z powodu dusznych sal i korytarzy latem).
  • Wentylacja w szatniach WF.
  • Więcej miejsc siedzących na stołówce i korytarzach (obecnie ich brakuje).
  • Odmalowanie ścian.
  • Więcej toalet – wskazano, że obecnie jest ich za mało.

Zajęcia dodatkowe i dni tematyczne:

  • Zajęcia z chóru.
  • Więcej dni tematycznych i konkursów talentów.
  • Zajęcia z angielskiego i siatkówki po lekcjach.

Wydarzenia i aktywności:

  • Kiermasze charytatywne (np. sprzedaż ciast lub rękodzieła na cele charytatywne lub wycieczki).
  • Organizacja koncertów (np. powrót do koncertów Kazika).
  • Dzień kuchni świata.

Wyposażenie szkolne:

  • Tablica korkowa, na której uczniowie mogą przypinać dowolne materiały.
  • Strefa ciszy – miejsce do odpoczynku od hałasu podczas przerw.

Zmiany w organizacji szkoły:

  • Ułożenie planu zajęć sportowych (SKS) w sposób lepiej dopasowany do planu lekcji.
  • Więcej wycieczek (nienaukowych) oraz aktywności związanych z relaksem i integracją.

Pojedyncze, ciekawe propozycje:

  • Akwarium z rybami – dodanie akwarium jako elementu dekoracyjnego i relaksacyjnego.
  • Dostosowanie Librusa – możliwość podglądu średniej rocznej i końcowej w Librusie.
  • Zajęcia ogólne z hejtu i tolerancji.
  • Rozgrywki międzyklasowe i zawody sportowe.
  • Edukacja seksualna.
  • Możliwość wzięcia jedzenia na wynos ze stołówki.